Wczesne wspomaganie
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
KAŻDE DZIECKO MA PRAWO DO WZRASTANIA I ROZWOJU W NATURALNYM ŚRODOWISKU SWOICH RÓWIEŚNIKÓW, W TAKICH WARUNKACH, W KTÓRYCH MOGĄ BAWIĆ SIĘ I ROZWIJAĆ DZIECI O RÓŻNYM POZIOMIE ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO, W NORMALNYM OTOCZENIU SPOŁECZNYM, KTÓREGO ISTOTĄ SKŁADOWĄ STANOWI PRZEDSZKOLE MASOWE.
Zadania naszej placówki odnośnie WWR:
• Wypracowanie i wdrażanie metod oraz form pomocy służących wczesnemu,kompleksowemu wspomaganiu rozwoju dziecka i wsparcia rodziny;
• Gromadzenie, opracowywanie i upowszechnianie informacji o programach, metodach i formach działań z zakresu problematyki związanej ze wspomaganiem rozwoju dzieci ze specjalistycznymi potrzebami;
• Opracowanie i upowszechnienie programów optymalizacji i upowszechnianie programów optymalizacji i stymulacji rozwoju dzieci, których niepełnosprawność implikuje specjalne potrzeby edukacyjne;
• Inicjowanie zmian w podejściu do edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami od edukacji integracyjnej do edukacji włączającej na różnych poziomach systemu edukacji;
• Opracowanie i wdrażanie programów edukacyjnych, informacyjnych i badawczych w zakresie wspomagania rozwoju dzieci i uczniów o specjalnych potrzebach;
• Współpraca z ekspertami, organizacjami i instytucjami krajowymi działającymi na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży niepełnosprawnej.
Zainteresowanych rodziców prosimy o kontakt z Dyrekcją Przedszkola.
Warunkiem udziału w zajęciach jest posiadanie przez dziecko opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, wydawanej przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
Zajęcia terapeutyczne prowadzoną:
Oligofrenopedagog, logopeda, pedagog specjalny - mgr Dorota Paś
Surdopedagog, Oligofrenopedagog – mgr Monika Piekarska
Psycholog – mgr Aneta Gliszczyńska
Ścieżka sensoryczna
Ścieżka sensoryczna
W naszym przedszkolnym ogrodzie powstała...